Menší info o této luxusní odnoži automobilky Honda
Acura je luxusní automobilka, která byla založena v roce 1986 známou japonskou firmou Honda Motor Company. Právě ona měla k založení této značky pádné důvody. Honda vlastnila jako japonská společnost různá omezení, které komplikovala její obchod s USA. Acura je tedy pouhou zástěrkou, jež Japonsku umožňuje vyvážení dražších (luxusnějších) vozů.
To, že je Acura „pouhou“ figurkou Hondy nic nemění na kvalitě a preciznosti těchto luxusních vozů, které jsou v Americe čím dál populárnější. Je nutno uznat, že Honda si našla dobrou cestu, jak prodat svoje výrobky a profitovat.
Mladá automobilka má nyní sídlo v Kalifornii. To jí umožňuje mít neustálý kontakt s cílovou skupinou, pro kterou vyrábí vozy, jež se pyšní znakem ve tvaru A. Možná i díky tomu se stala tak populární. Američané ji dokonale přijali a považují ji za svoji. To se o vozech značky Honda říci nemůže.
Honda Motor Company je 5 – 6 největší automobilkou na světě. Její bohaté zkušenosti jsou promítnuty ve značce Acura. Právě ona by měla symbolizovat dokonalost. Vozy značky Acura jsou luxusní každou součástkou.
Cesta na americký trh
Acura respektive Honda udělala sice základní krok, ale ne nijak výjimečný. Stejný nápad měla totiž již Toyota a Nissan. Toyota založila automobilku Lexus a Nissan Infinity. Všechny tyto kroky byly způsobeny omezením, které mělo Japonsko v obchodování s USA. Ovšem jak je vidět, Japonsko se jich neleklo a našlo si legální cestu, jak se na americký trh dostat.
Díky novým automobilkám vzniklo nové prostředí. Amerika nebyla na nic takového zvyklá. Nyní měla mnohem větší sortiment. Díky němu si mohla vybírat z mnoha dalších kvalitních aut.
Acura začala hned při jejím založení prodávat dva modely. Jednalo se o vůz Legenda a Integra. Právě automobil Legenda se stal velmi populární a zapříčinil velký konkurenční boj, ve kterém se nacházela Acura, Lexus, Infinity, ale i typicky americký Lincoln.
Historie-
Automobilka Acura měla přímo raketový start. V Americe se stala velmi populární a Honda si pochvalovala, jaký udělala skvělý tah. Po značce Acura byla opravdu velká poptávka a bez problémů konkurovala již zaběhnutým ryze americkým značkám.
Úspěch Acury potvrdil i model NSX. Byl to šestiválcový sportovní vůz s pohonem zadních kol. Byl přirovnáván k supersportům značek Ferrari, nebo Porsche. NSX bylo opravdu unikátní, využívalo revoluční technologii. Ale hlavně to bylo skvěle vypadající auto, které mělo patřičný výkon. Tento model byl image značky.
Firma Acura nadále prosperovala. Slavila úspěch díky skvělému NSX. Ovšem tento vůz nebyl určen pro normální lidi. Možná i kvůli tomu následoval po velké slávě tvrdý pád, který postavil značku zpět na Zem.
Z Acury se opět stala automobilka, která začínala od nuly. Její hlavní cílovou skupinou se stali běžní lidé, a právě pro ně vyvinula modely Vigor a 1.6EL (podobný Hondě Civic).
Současné modely a pohled do budoucnosti-
V roce 2011 nabízí Acura celkem sedm modelů. I v dnešní době se drží na špici a neztrácí krok z konkurencí, kterou může být Mercedes – Benz, nebo BMW. Acura se vyznačuje luxusem a sportovním nádechem, stejně jako výše zmíněné německé automobilky. Ovšem na rozdíl od nich nabízí něco nového, jiného.
Všechny modely se vyznačují typickými rysy této značky. Právě díky nim je Acura natolik oblíbená. Vozy se znakem A na přídi jsou líbivé již na první pohled. Nabízejí něco nového. Každý, kdo žádá luxusní automobil a chce se odlišovat, si vybere Acuru. „Mercedesů“ a „Bavoráků“ je dnes na silnicích nespočet. Všichni vědí, že jsou to luxusní a drahá auta, ovšem kvůli jejich kvantitě nejsou natolik zajímavá, jako Acura.
V roce 2011 nabízí tato poměrně mladá automobilka následující modely. Sedan: RL, TL, TSX. Pro příznivce kombíků je tady TSX sport wagon. Dále je v nabídce SUV: ZDX, MDX a RDX. Všechny tyto vozy jsou luxusní, výkonné a jedinečné.
Automobilka Acura má v současné době velmi silnou pozici. To je způsobeno jejími jedinečnými vozy, které vychází z koncepce Hondy. Acura se specializuje na bohatší vrstvu, které nabízí ty nejluxusnější vozy. Díky tomu není tolik závislá na ekonomice jako jiné automobilky zaměřené na levné automobily.
Je téměř jasné, že tomu tak bude i v budoucnosti. Na světě budou vždy bohatí lidé. Když přijde ekonomická krize, tak výrazně klesne prodej levných vozů. O tom se Acura již přesvědčila a toto období přežila velmi dobře.
V následujících letech se zajisté dočkáme mnoha vylepšení. I kdyby automobilka zůstala u svých starých modelů (2011), tak se je pokusí oživit tou nejmodernější technologií, kterou neustále vyvíjí.
V nejbližších letech se můžete těšit na nové motory (hybridy). Ovšem i vizuální stránka se bude pohybovat vpřed. Acura se do svých vozů snaží zakomponovat vždy, tu nejmodernější techniku (např. led diody).
via. zdroj !!!!
Děkuji,že jsi to dočetl až sem! (K)