Mazda 323F

Napsal Svět Aut (») 7. 6. 2013 v kategorii Mazda, přečteno: 4791×
my-mazda-323f-by-sjacobarts.jpg

Mazda 323F je pětimístný pětidveřový osobní automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol. Jde o jednu z karosářských variant vozu Mazda 323 patřící do nižší střední třídy osobních automobilů. Vůz se vyráběl v letech 1989 až 2003, karosářská varianta F nemá žádného přímého předchůdce (přestože typ 323 se vyráběl od roku 1964) ani následníka (následníkem typu 323 je Mazda 3). Automobil Mazda 323F se vyráběl ve třech modelových řadách:

  • BG v letech 1989 – 1994 (známá též pod názvem Mazda Familia Astina)
  • BA v letech 1994 – 1998 (Mazda Lantis)
  • BJ v letech 1998 – 2003 (Mazda Familia)

Současně s řadou BA probíhala také výroba třídveřového vozu Mazda Coupé s podobným designem. 

Výrobce: MAZDA

Roky produkce: 1989-2003

Místa výroby: Japonsko, Hirošima

Příbuzné vozy: Ford Probe

                     Ford Puma

                     Ford Cougar

Třída: nižší střední

Řada BG: 

Řada BG byla vyráběna od roku 1989. Stejě jako další generace to byl pětidveřový fastback (sedan se plývající zádí). Prodávala se pod názvy Mazda 323F, Mazda 323 Astina nebo Mazda Familia Astina, luxusnější verze se v Japonsku jmenovala Eunos 100. Tato generace má výklopé přední světlomety.

K dispozici byly čtyřválcové motory o objemu 1,6 l a 1,8 l dodávané ve 4 variantách:

  • 1.6 8v SOHC - zdvihový objem 1597cm3, výkon 63kW, točivý moment 128Nm
  • 1.6 16v SOHC - zdvihový objem 1597cm3, výkon 66kW, točivý moment 132Nm
  • 1.8 16v SOHC - zdvihový objem 1839cm3, výkon 78kW, točivý moment 151Nm
  • 1.8 16v DOHC - zdvihový objem 1839cm3, výkon 94kW, točivý moment 160Nm

Roku 1994 byla výroba ukončena a byla nahranzena řadou BA (Lantis). 

Výrobce: MAZDA

Roky produkce: 1989-1994

Továrna: Japonsko, Hirošima

Nástupnický model: Mazda 323F BA

Třída: nižší střední

Motory: zážehová 1,6l a 1,8l 

Převodovka: manuální

Rozvor: 2610 mm

Délka: 4260 mm

Šířka: 1675 mm

Výška: 1336 mm

Hmotnost: 990 kg


Řada BA: 

Vozy Mazda 323F řady BA (kódové označení BA14P2) byly ve světě prodávány také pod označením Lantis, Astina a Allegro Hatchback. Při konstrukci byla za základ použita platforma Mazda CB. Následující údaje vycházejí z informací výrobce v příručce k vozu a jsou pouze orientační (mohou se tedy mírně lišit).

Rozměry a hmotnost:

Délka 4250 mm, šířka 1695 mm, výška 1350 mm, rozchod přední nápravy 1430 mm, rozchod zadní nápravy 1435 mm, rozvor 2600 mm. Hmotnost pohotovostní 1155 kg, užitečná 530 kg, celková 1685 kg. Uvedené parametry jsou pro základní provedení a mohou se lišit podle instalované výbavy (např. se podle oficiálního dovozce zvyšovala pohotovostní hmotnost a snižovala užitečná).

Motory a převodovky:

V České republice byla Mazda 323F BA dodávána s následujícími zážehovými motory:

  • 1.5 – řadový čtyřválec DOHC, zdvihový objem 1489 cm3, výkon 65 kW, točivý moment 134 Nm
  • 1.8 – řadový čtyřválec DOHC, zdvihový objem 1840 cm3, výkon 84 kW, točivý moment 160 Nm
  • 2.0 – vidlicový šestiválec DOHC, zdvihový objem 1995 cm3, výkon 106 kW, točivý moment 180 Nm

Všechny motory byly vybaveny vícebodovým vstřikováním paliva a řízeným katalyzátorem splňujícím emisní normu EURO 2.

Základní převodovka manuální, pětistupňová (5 rychlostí vpřed, 1 zpět), plně synchronizovaná, s řadicí pákou umístěnou na středovém tunelu. Dodávala se též automatická převodovka.

Podvozek:

  • poháněná a řízená přední náprava typu McPherson
  • víceprvková zadní náprava s nezávislým zavěšením kol a s příčným stabilizátorem
  • odpružení vinutými pružinami, tlumení teleskopickými kapalinovými tlumiči
  • hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem
  • provozní brzda hydraulická dvouokruhová, s posilovačem, vpředu kotoučová, vzadu bubnová (u vozů s motorem 2.0 kotoučová)

Karoserie:

Karoserie je typu fastback/hatchback/liftback, samonosná, z ocelového plechu opatřeného antikorozní ochranou. Zavazadlový prostor oddělený, s objemem 346 litrů, rozšiřitelný sklopením zadních sedadel.

Možnosti výbavy:

Vůz bylo možno oproti základnímu provedení standardně doplnit touto výbavou: 2 airbagy, ABS, elektrické ovládání oken (předních nebo všech), elektrické ovládání zrcátek, manuální klimatizace, vyhřívání předních sedadel, mlhové světlomety, centrální zamykání.

Spolehlivost: 

Mazda 323 řady BA patří mezi nadprůměrně spolehlivé vozy. V žebříčku TÜV obsadila 20. místo z 57 vozů (test v roce 2007, vozy stáří 10–11 let), resp. 11. místo z 87 vozů (2005, vozy stáré méně než 6 let) či 19. místo z 85 vozů (2004, vozy stáří 6–7 let).

Bezpečnost:

Automobil Mazda 323F je vybaven standardní bezpečnostní výbavou, případně nadstandardní výbavou (ABS, airbagy). Crashtest podle metodiky Euro NCAP nebyl nikdy proveden.

Výrobce: MAZDA

Roky produkce: 1994-1998

Továrna: Japonsko, Hirošima

Předchozí model: Mazda 323F BG

Nástupnický model: Mazda 323F BJ

Třída: nižší střední

Motory: zážehová 1,5l 1,8l 2l

Převodovka: manuální/automatická pětistupňová

Rozvor: 2600 mm

Délka: 4250 mm

Šířka: 1695 mm

Výška: 1350 mm

Hmotnost: 1155 kg

Designér: Ginger (Arnold) Ostle (pův. u Porsche

Řada BJ: Řada BJ se vyráběla mezi lety 1998 a 2003.  


Výrobce: MAZDA

Roky produkce: 1998-2003

Továrna: Japonsko, Hirošima

Předchozí model: Mazda 323F BA

Třída: nižší střední

Motory: zážehová 1,3l 1,5l 1,6l 1,8l 2l vznětové 2l

Převodovka: manuální/automatická pětistupňová

Rozvor: 2610 mm

Délka: 4250 mm

Šířka: 1705 mm

Výška: 1420 mm

Hmotnost: 1155 kg


Souhrn z wikipedie. Děkuji teto :-) (K)

Štítky: Mazda, 323F
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Karel z IP 194.228.11.*** | 8.10.2013 14:46
Je nejvyšší čas přezout. Je jedno jestli máte mazdu nebo forda, ale je to nutnost. Já už přezul www.vehar.cz/
Luděk z IP 2a00:1028:83c8:*** | 13.5.2014 11:39
Porouchání auta je nemilé, i prasklé sklo dokáže potrápit. Já jsem našel služby, kde mi k výměně rovnou i dotónovali skla, je to příjemná změna www.autosklabezplaceni.cz/
Kamil z IP 2a00:1028:83c8:*** | 21.5.2014 09:23
Nechal jsem si udělat tuning motoru u Mazdy a jsem velice spokojen www.mereni-vykonu.cz/ Už bych neměnil, i když možnost tu je, jsou prostě skvělí smile
Kája z IP 2a00:1028:83ca:*** | 24.6.2015 15:13
Mazda je super auto, ale takový spíš závodní styl. Já se raději projedu v dodávce. Teď mám novou práci, tak si zatím dodávku půjčuji. Půjčovna dodávek Praha je spolehlivá www.dodavky-express.cz/
Karel z IP 92.240.174.*** | 29.2.2016 21:16
Je to opravdu kvalitně stavěný auto, nejvíce mě ale zaujal nástupce, tedy nová Mazda 3, viz  autopub.cz/mazda-3-pro-rok-2016/ Podle mě jí hravě strčí do kapsy
Jiří z IP 2a00:1028:83ca:*** | 1.4.2016 09:36
Hezký vůz. Používáte někdo smartphone? Pokud jo, mrkněte na www.intuitystore.com/cs/home/1-automatizace-bran-proxi-gate.html mají tam zařízení na otevírání garážových vrat mobilem
Martin z IP 92.240.174.*** | 8.5.2016 20:12
Krásný auto. Když mám zájem o pěkné auto, vždy je po ruce operativní leasing kalkulačka www.hertzlease.cz/cz/sluzby/on-line-kalkulace.html která mě k němu přiblíží
Josef z IP 92.240.174.*** | 2.10.2016 19:41
Já mám doma starší Mazdu a neměnil bych. Když se porouchá, tak si ji opravím. Když má měkký gumy, tak mám naštěstí kvalitní kompresory od www.kompres.cz/kompresor
Michal z IP 2a00:1028:8394:*** | 29.10.2016 18:22
Víte o tom, že můžete svoje auto pronajímat ostatním? Umožňuje to autopůjčovna Praha autoodstrejdy.cz/


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel pět a dvanáct