Peugeot 405 byl vyráběn v letech 1987 až 1997 automobilkou Peugeot.Nástupcem byl Peugeot 406.
Vyráběn byl ve dvou verzích Sedan a Kombi. V roce 1988 vyhrál titul Auto Roku.Desing vytvořila Pininfarina.
Byl posledním typem Peugeot, který se prodával ve Spojených státech.
V roce 1993 prošel vůz menší modernizací.Byly použity nové světlomety a objevily se nové motory.
Výroby Sedanu skončila v roce 1995 a výroba Kombi o dva roky později.
Rozměry (sedan/kombi)
- Rozvor - 2670 mm
- Délka - 4410 mm
- Šířka - 1690 mm, 1714 mm
- Výška - 1390 mm, 1450 mm
- Váha - 1020 kg, 1430 kg
405 MI 16
Jednalo se o sportovní verzi typu 405 postavený na základě Sedanu.
K pohonu sloužil čtyřdobý řadový kapalinou chlazený šestnáctiventilový čtyřválec s rozvodem 2x OHC. Byl uložen napříč před nápravou a skloněný o 30° vzad. Objem byl 1905 cm3 a kompresní poměr 10,4:1. Maximální výkon byl 116 kW a točivý moment 177 Nm. Vůz měl pětistupňovou převodovku a pohon předních kol. Přední kola byla zavěšená na příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách typu McPherson odpružená vinutými pružinami a zadní na vlečených klikách odpružených příčnými zkrutnými tyčemi. Vpředu i vzadu byly teleskopické plynokapalinové tlumiče a příčné zkrutné stabilizátory. Vůz byl vybaven posilovačem a systémem ABS od firmy Bendix. Maximální rychlost vozu byla 220 km/h.
Do předního nárazníku byl integrován spoiler. Vůz byl vybaven sportovními sedadly, centrálním zamykáním, elektrickým ovládáním oken a vyhříváním zpětných zrcátek a zadního okna.
Závodní verze-405 T16
Závodní verze Turbo 16 se od civilního provedení velmi lišila. Měla karoserii kupé s motorem umístěním uprostřed. Měla stálý pohon všech kol. Technický základ speciálu byl převzat a vylepšen z typu 205 T16. Byly vyrobeny pouze 2 vozy pro rallye Dakar a další pouštní maratony. V roce 1988 vyhrál Peugeot 405 T16 populární americký závod do vrchu Pikes Peak. Ve stejném roce se Peugeot zúčastnil i Dakaru se dvěma vozy 205 a dvěmy vozy 405. Jedna čtyřistapětka však měla technické potíže a vedoucí vůz Ari Vatanena byl po odcizení a následném nalezení penalizován za promeškání časovéhu limitu nástupu na start etapy. V letech 1989 a 1990 však již tyto vozy vyhrály.
Prosím ohodnoťte tento Článek.
Děkuji (K)