Peugeot 405-Známá Francie

Napsal Svět Aut (») 13. 1. 2012 v kategorii Peugeot, přečteno: 5126×
1997-peugeot-405-pic-13201.jpeg

Peugeot 405 byl vyráběn v letech 1987 až 1997 automobilkou Peugeot.Nástupcem byl Peugeot 406.

Vyráběn byl ve dvou verzích Sedan a Kombi. V roce 1988 vyhrál titul Auto Roku.Desing vytvořila Pininfarina.

Byl posledním typem Peugeot, který se prodával ve Spojených státech.

V roce 1993 prošel vůz menší modernizací.Byly použity nové světlomety a objevily se nové motory.

Výroby Sedanu skončila v roce 1995 a výroba Kombi o dva roky později.

Rozměry (sedan/kombi)

  • Rozvor - 2670 mm
  • Délka - 4410 mm
  • Šířka - 1690 mm, 1714 mm
  • Výška - 1390 mm, 1450 mm
  • Váha - 1020 kg, 1430 kg 

405 MI 16 

Jednalo se o sportovní verzi typu 405 postavený na základě Sedanu.

K pohonu sloužil čtyřdobý řadový kapalinou chlazený šestnáctiventilový čtyřválec s rozvodem 2x OHC. Byl uložen napříč před nápravou a skloněný o 30° vzad. Objem byl 1905 cm3 a kompresní poměr 10,4:1. Maximální výkon byl 116 kW a točivý moment 177 Nm. Vůz měl pětistupňovou převodovku a pohon předních kol. Přední kola byla zavěšená na příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách typu McPherson odpružená vinutými pružinami a zadní na vlečených klikách odpružených příčnými zkrutnými tyčemi. Vpředu i vzadu byly teleskopické plynokapalinové tlumiče a příčné zkrutné stabilizátory. Vůz byl vybaven posilovačem a systémem ABS od firmy Bendix. Maximální rychlost vozu byla 220 km/h.

Do předního nárazníku byl integrován spoiler. Vůz byl vybaven sportovními sedadly, centrálním zamykáním, elektrickým ovládáním oken a vyhříváním zpětných zrcátek a zadního okna. 

Závodní verze-405 T16

Závodní verze Turbo 16 se od civilního provedení velmi lišila. Měla karoserii kupé s motorem umístěním uprostřed. Měla stálý pohon všech kol. Technický základ speciálu byl převzat a vylepšen z typu 205 T16. Byly vyrobeny pouze 2 vozy pro rallye Dakar a další pouštní maratony. V roce 1988 vyhrál Peugeot 405 T16 populární americký závod do vrchu Pikes Peak. Ve stejném roce se Peugeot zúčastnil i Dakaru se dvěma vozy 205 a dvěmy vozy 405. Jedna čtyřistapětka však měla technické potíže a vedoucí vůz Ari Vatanena byl po odcizení a následném nalezení penalizován za promeškání časovéhu limitu nástupu na start etapy. V letech 1989 a 1990 však již tyto vozy vyhrály. 

Prosím ohodnoťte tento Článek.

Děkuji (K)

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
jana z IP 92.240.175.*** | 29.9.2013 00:14
Výuka francouzštiny je nyní dostupná pro každého a to přes www.vyuka-francouzstina.cz/ kde vás naučí jakýkoliv jazyk
Martin z IP 2a00:1028:83ca:*** | 26.7.2016 11:54
Tohle autíčko je klasika, pěkný a spolehlivý, u starších Peugeotů se vyplatí podstoupit chip tuning, ideálně od www.mereni-vykonu.cz/ Mají pak vyšší výkon a nižší spotřebu


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel čtyři a jedenáct