Zní to neuvěřitelně, ale aktuální generace Audi A3 je na trhu již od roku 2003! V Ingolstadtu už v plném proudu probíhá příprava generace nové, v pořadí třetí. Ta bude oficiálně představena na ženevském autosalonu 2012.
Podobu automobilu naznačila studie Audi A3 Concept, představená letos v Ženevě.
Nová A3 použije některé designové prvky z většího modelu A6, díky čemuž bude vypadat luxusněji. Stávající A3 má nová generace připomínat jen lehce pozměněným C-sloupkem a podobnou linií střechy. Koncové světlomety pak mají být protaženy až do boku vozidla.
Interiér nové A3 bude reprezentovat typické Audi dnešní doby, možná trochu strohé, ale celkově celkem sportovně působící. Hlavní novinkou je přepracovaný informační systém Audi Connect. Jeho součástí je dobře známé rozhraní MMI, jehož poslední verzi jsme viděli už v aktuálním vydání limuzíny A8 a menším Sportbacku A7.
Zvětšený otočný ovladač může mít zabudovaný touchpad jako na notebooku, který umožňuje například zadávání adres do navigace nebo internetových adres jednoduše psaním prstem po dotykové ploše. V žargonu Audi se toto řešení jmenuje MMI Touch a svoji životaschopnost již prokázalo ve větších modelech značky.
Některá tlačítka kolem otočného ovladače byla v nové A3 nahrazena dvěma kolébkovými přepínači, aby bylo snadnější přecházet mezi navigací, ovládáním telefonu, rádia a knihovnou médií.
Díky grafickému procesoru NVIDIA Tegra disponuje nová výklopná sedmipalcová obrazovka zobrazovací schopností ve vysoké kvalitě a hlavně ve 3D. Displeji nechybí ani diodové podsvícení. Audi rozšířilo také poskytování služby Google Earth o nahlížení do samotných ulic (Street View).
Při pozornějším pohledu na středovou konzolu si můžeme všimnout, že zde chybí tradiční páka parkovací brzdy. Tu nahradila elektromagnetická, která se aktivuje tlačítkem s běžným symbolem P.
Schránka v loketní opěrce pojme iPhone, který lze zde připojit do příslušné zdířky a nabíjet, indukční bezdrátové doplňování baterie je zatím hudbou budoucnosti. Bezdrátově lze pomocí Bluetooth přenášet alespoň audio signál, který by měl být silnější. Novinka bude mít i příplatkový head-up displej na čelním skle. U Audi neustále pracují na jeho vývoji, takže během několika let bude umět zobrazit data například při vjezdu na křižovatku v reálnější podobě pomocí šipek a také ukázat vzdálenost od aut v protisměru.
Třídveřový hatchback a kabriolet budou mít kratší karoserii s rozvorem 2.595 mm a celkovou délkou 4,26 metru, pětidveřový Sportback a čtyřdveřový sedan by měly mít míry 2.630 mm a 4,44 m. Už kratší rozvor překonává aktuální generaci. Vedle těchto variant je plánováno také kupé. Sedan má být určen hlavně pro americké a čínské zákazníky, prodáván ale bude i Evropě.
Nabídka motorů pro novou A3 má být široká. Základní dieselovou jednotkou má být tříválec, některé agregáty pak pro snížení spotřeby paliva použijí systém vypínání některých válců. Mezi ně bude patřit nová verze motoru 1.4TSI
Letos v Šanghaji Audi předvedlo koncept plug-in hybridu A3 e-tron concept je tak možné, že v Ingolstadtu chystají tuto verzi vyrábět i sériově. Pro rok 2013 je pak chystaná elektrická A3.
Díky širšímu využití hliníku a ušlechtilých ocelí klesne mezigeneračně hmotnost o 50 kilogramů. To je jedna z vylepšených oblastí, kvůli kterým se má spotřeba paliva snížit v průměru o 20 procent.
Ještě doplnění,že v česku končí A1 a nahradí ji A1 Sportback.Nejlevnější model s výbavou Attraction bude stát 416.300,- Kč.! (K)