Renault Clio První Generace+Renault Clio Williams

Napsal Svět Aut (») 29. 12. 2011 v kategorii Renault, přečteno: 4961×
renault-clio-1-7-rt-5-door-1990-1600x1200-wallpaper-01.jpg

Poprvé se Clio představilo na autosalonu v Paříži v červnu 1990. O rok později získalo titul Auto roku. Vyrábělo se do roku 1998. Kromě Francouzského Štrasburku se montovalo i v čínském Pekingu, indickém Dilí a turecké Burse. Už po roce prošlo prvním drobným faceliftem a o dva roky později druhým. Největší změnou byla nová přední maska a nárazníky. Největší proměnou prošlo v roce 1995. Největší změnou byly nově světlomety. Také byl představen sportovní model RT s výkonem 81 kW.

Motorizace byla následující-

  • 1.1 L
  • 1.2 L
  • 1.2 L
  • 1.2 L
  • 1.4 L
  • 1.7 L
  • 1.8 L
  • 1.9 L F-Type diesel I4
  • 2.0 L

..a Teď ke zmíněnému Renaultu Clio Williams

Nástupce Renault 5 Turbo.Původní výroba s 2500 vyrobenými vozy byla vyrobena v roce 1993 velká poptávka

přiměla automobilku vyrobit více vozů. Technický základ přebral vůz od výkonnějšího modelu Clio 16V. Výrobu zajišťovala společnost Renault Sport. Závodní Clio 16V Maxi tehdy soutěžilo ve skupině do 2000 cm³ s objemem 1,8 litru. Automobilka tedy došla k závěru, že objem motoru zvýší na rovné dva litry a tím zlepší konkureceschopnost svých vozů. Dvoulitrový motor dosahoval výkonu 110kW. Jméno získal vůz po spolupráci se stájí formule 1 Williams. Williams se však na jeho vývoji nepodílel. Výrobní číslo 0001 obdržel majitel stáje Frank Williams. Tento vůz dodnes stojí v sídle týmu. První série byla představena na ženevském autosalonu v roce 1993. Na přístrojové desce byly štítky s údajem, o kolikáté vozidlo ze série se jedná. U druhé a třetí doplňující série z let 94 a 95 již tyto štítky nebyly. Všechny vozy byly lakovány modrou barvou Sports Blue 449. Pod výlisem na kapotě se ukrývalo výkonnější sací potrubí a lemy blatníků byly roztažené. Modrý odstín byl použit i jako podklad u přístrojů v interiéru. Kola byla patnáctipalcová Speedline lakovaná zlatou barvou. Oproti sériovému Cliu je model posazen o 35 mm níže. Vůz měl kotoučové brzdy na všech kolech. Druhá série byla navíc vybavena elektricky ovládanými zpětnými zrcátky a byl u ní snížen hluk. Ve výbavě třetí generace se objevilo ABS, střešní okno a za příplatek klimatizace a kožené sedačky. Třetí série byla lakována odstínem Monaco Blue.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Milan z IP 2a00:1028:83ca:*** | 26.7.2016 12:50
Clio jsem měl vždycky rád, i když jsem ho vyměnil za Megane. Pokud máte starší autíčko, vyplatí si připlatit za chiptuning, výkonnostně bude auto k nepoznání, viz www.mereni-vykonu.cz/
Honza z IP 2a00:1028:83ca:*** | 1.4.2016 09:47
Podobné mám, parkuju ho u sebe v garáži. Zrovna nedávno jsem si tam zavedl automatizaci vrat od www.intuitystore.com/cs/home/1-automatizace-bran-proxi-gate.html a jsem s ní náramně spokojený


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel třináct a sedm